Monday 11 May 2015

Carolan Guitar in Dutch

I'm not sure whether this has been tried before, but I just had to see whether the Carolan Guitar was versatile enough to play a quiet song in Dutch. Enough amplification for the time being.



Heel wat weken al geleden
Zei je dat je toch zo graag eens bij me langs kwam
Je had een reden ...

Op je groot geworden kinderfiets zag ik je rijden
En je straalde tussen mensen die jou niet zagen
Je slikte goeiedag.

Na al een heel lang leven heb ik eindelijk geleerd zoiets te zien.
Ik tilde heel de wereld op met mijn beide handen
En gaf hem aan jou
Maar je zei dat je zoiets niet wou.

Wie wil nu nog spelen in de oude boomgaard
Wie is nog tevreden met zijn kinderhandvol kleine dromen
Die enkel 's nachts tot leven komen.

Kleine mensen worden sneller dan ze willen
Groter voorgesteld dan ze zijn vanbinnen
Laat ze lopen - ze zullen zelf wel vallen
En groot geworden zijn

Na al een heel lang leven heb ik eindelijk geleerd zoiets te zien.
Ik tilde heel de wereld op met mijn beide handen
En gaf hem aan jou
Maar je zei dat je zoiets niet wou.

Ancient song by GDW, from his Meander days.

No comments:

Post a Comment